بهــارخواب

در نهایت آدم نمی‌نویسد که چیزی بگوید،
بلکه می‌نویسد تا چیزی را نگوید...

همیشه بهار

يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۴۶ ق.ظ

یکی از دوستان ِ کرمانی نوشته بود "اگر روزی گذرتون به کرمون افتاد، رستوران همیشه بهار و چلو گوشت و ته چین با دوغ محلی معرکه اش رو از یاد نبرید !"

از آن جایی که به دلیل مرتفع بودن کرمان، آب و هوایش در تابستان کمی لطیف تر از بقیه ی شهرهای مرکزی کویر است؛ این روزها دلم میخواهد یک همسفر پیدا کنم که من را از بین خروار ها جزوه و کتاب بکشد بیرون، صبح زود همان وقتی که خورشید تازه از مشرق دست تکان داده است، کوله پشتی بر دوش و دوربین عکاسی به گردن، سوار یک ماشین راهی بشویم برویم آنجایی که به قول خود کرمانی ها، بهش کرمون می گویند. بعد یک راست برویم رستوران همیشه بهار، دو دست چلو گوشت و ته چین و یک پارچ دوغ محلی با نعنا و پونه ی کوهی سفارش بدهیم و تا آنجایی که راه دارد در خوردن با هم مسابقه بگذاریم. بعد از رستوران یک سر برویم روستای هوشنگ مرادی کرمانی؛ یک دور کتاب "شما که غریبه نیستید" اش را مرور کنیم ،اصلا شب را همان جا بخوابیم و ببینیم مردمانش به همان اندازه سخاوتمندند یا آسمانش در شب همانقدر که هوشنگ خان می گفت، پرستاره است یا نه ؟ دست ِ اخر هم با یک بغل حال ِ خوش برگردیم و ثابت کنیم خرداد ماه اگرچه شیرین نیست اما هستند چیزها یا آدم هایی که حال ِ خرداد ماه را عوض کنند.

هوس است دیگر، بعضی وقت ها همینطوری دلت میخواهد بروی کرمون ببینی چلوگوشت و ته چین ِ رستوران ِ همیشه بهار که اینهمه می گویند، در فصل بهار چه طعمی دارد!؟

شما هم این پیشنهاد را جدی بگیرید اگر گذرتان به دیار کریمان افتاد.


  • ۹۴/۰۳/۲۴
  • خانوم ِ لبخند:)

نظرات (۸)

چه جالب... دیار کریمان :)
پاسخ:
به جا این حرفا، دست یار و بگیر ببر، همیشه بهار :))
من پایه م برای این کار حانیه !
رفتن به یه جایی مثل کرمون با خانم لبخند حتما خیلی خوش میگذره ! مخصوصا اگه قرار باشه " شما که غریبه نیستید " رو مرور کنیم و چلو گوشت و ته چین بخوریم ! هستم رفیق جان ! :)
کاش واقعا می شد بریم حانیه !
پاسخ:
به به سلام رفیق گل و گلاب خودم :*
آخ که چقدر من دلم میخواد این اتفاق بیفته، اصلا عالی میشه هااا محشر:)
من اصلا جونم میره واسه رفیق پایه :))
ارگ بم و شازده چی؟ اونجارم بریم. سر راهه دیگه د:
پاسخ:
مگه میشه بریم کرمون و اونجا نریم، بدیهیه که میریم :))
چمدون تو بستی ممار؟ :دی
اتفاقا برنامه تابستون امسالم یا کرمانه، یا شیراز. الان نه، تو اووج گرما! بنظر من بهترین موقع مسافرت همیشه وقتیه که کسی نمی ره مسافرت :))
پاسخ:
دم شما گرم :))
ما هم همین نظر شما رو داریم ولیکن کسی ما رو اون موقع سفر نمی بره :))

یادت باشه رفتی کرمان، حتما همیشه بهار رو بذاری تو لیستت ممار :دی
  • ریحان ِ . میم
  • آخ که چقدر دلم سفر میخواهد ..
    پاسخ:
    سلام ریحانه : )
    دل ِ منم..خیلی خیلی زیاد ...
    دلم کرمان خواست،
    دلم دوغ،
    دلم چلو گوشت،
    دام ته چین،
    دلم خیلی چیزاها خوسات...

    یک برنامه بچینم برای سفر ب کرمان.
    پاسخ:
    سلام : )

    ما رو ببخشید که موجب شدیم دلتون این همه چیز بخواد؛ ولی اگر انگیزه ای بشه برای سفر عالیه که ...
  • پرنده ی سفید
  • دیگه اسمش بهاره دیگه :))) بایدم یادت بمونه مامان بهار :)
    پاسخ:
    کلا هرچی توش بهار داشته باشه ، من طرفدارشم :)))
    man payeye adamaye yehoi mibasham
    beharhal aslan moshkeli nadaram yehoi beram shahri ke aslan nemishnasam ba kasike asan nemishnasam


    پاسخ:
    سلام : )

    چقدر خوبه این روحیه ت صدف : )
    آدم با چنین روحیه ای همیشه چیزای جدید تجربه میکنه...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">