بهــارخواب

در نهایت آدم نمی‌نویسد که چیزی بگوید،
بلکه می‌نویسد تا چیزی را نگوید...

پیرو ورق زدن یک مجله‎ی همشهری جوان ِ قدیمی، نگاهم به مطلبی افتاد که جالب بود. خبرگزاری دانشجویان ایران در یک نظرسنجی از ملت خواسته بود برایش کامنت بگذارند و بگویند اگر کامیون داشتند، پشت آن چه جمله‎ای می‎نوشتند؟

تعدادی از کامنت‎های منتشر شده به شرح زیر بوده:

[1] جمله پیشنهادی: "یا اقدس یا هیچکس! "

توضیح ضروری: توصیه ما این است که این قبیل موارد را به پشت کامیون نکشانیم و برویم منطقی با بزرگترهای فامیل(حالا یا بزرگترهای فامیل خودمان یا بزرگترهای فامیل اقدس اینا) صحبت کنیم. انشالله که حل می شود.


[2] جمله پیشنهادی: "از عشق تو لیلی، رفتم زیر تریلی"

توضیح ضروری: البته اغراق است ولی خب خواهرمان لیلی هم باید بداند که در پشت هر جمله‎ای و تهدید اغراق آمیزی بلاخره یک فشار روحی روانی یا به هر حال تمارض به همچین چیزی وجود دارد و نباید آن را شوخی گرفت.توصیه ما به طور کلی ازدواج، آن هم از نوع آسانش است.


[3] جمله پیشنهادی: " نمره بیست کلاسو نمیخوام "

توضیح ضروری: پیشنهاد دهنده از اصرار بر آشنایی و ازدواج جوانان با نمره‎های بیست کلاس گله‎مند است. لذا گفته که اتفاقا نمره بیست کلاس رو نمی‎خواد، بلکه فقط اونو می‎خواد! چرا متوجه نیستید؟!



راستی شما اگر راننده کامیون، اتوبوس یا مینی‎بوس بودین، چه نوشته‎ای پشت ماشین تون می‎نوشتید؟

یکی از گره های زندگی تون؟ درد ِ عاشقی؟ مسایل خانوادگی ِ حل نشده؟ یک جمله‎ی شعاری؟ یا چی؟


  • خانوم ِ لبخند:)

نظرات (۳۳)

مهمان ما باشید...
پاسخ:
: )
من عشقی می نوشتم.... یه چیزی تو مایه ها ی یا اقدس یا هیچ کس... :(
پاسخ:
آبان : )
صاحب دل های احساسی اینطوری اند : )
من این شعر مولوی رو مینوشتم
بی رنگ رخت زمانه زندان من است 

+ راننده کامیون شاعر و عارف و اهل دل اینا 
پاسخ:
ای جان..مثل خودم مولانا دوستی دیگه :))
تک بیت بی نهایت قشنگیه...

+ چاکریم عشقی : )
چه جملات پیشنهادی ای! :)))
من اگه کامیون داشتم پشتش هیچی نمینوشتم. .دلیلش هم اینه که نمیتونم از بین شعر ها و جملات قشنگی ک شنیدم یا خوندم یکی رو انتخاب کنم..
پاسخ:
بلاخره که آدم یکی شو انتخاب میکنه نگاری.. مثل اسم وبلاگ! از بین هزارتا چیزی که تو ذهنته یکی رو میذاری...شایدم فکر کردن بهش احتیاج داره تو اون زمان چه حالی باشی..انتخاب کن ولی :))
  • سید محسن حسینی خواه
  • مینویسم 
    "هممممممم
    میگذره توکل بر خدا "
    پاسخ:
    هممممممممممممم :))
    این دیگه خودش مهر تاییدی بر این جمله س : )

    یه راننده کامیون ِ اهل توکل..
    یکبار تو جاده بودیم پشت کامیونی نوشته بود "تو دنیای منی اما به دنیا اعتمادی نیس" من اصلا یکجور خیلی خوبی دوس داشتم جمله رو بعدش فهمیدم فریدون اسرایی عزیز خواننده ترانه بوده :)
    +خودم رو نمیدونم چی مینوشتم ولی دوس داشتم راننده کامیون میشدم یکبار هم نوشته بودمش :)
    پاسخ:
    این جمله رو منم زیاد دیدم زینب :)) جمله ی باحالیه..یه حقیقت تلخ درواقع! منم بعد ها فهمیدم آهنگ فریدونه :))

    +گاهی جمله ها بستگی به حال همون موقع آدم دارن.. آره منم شاید یه روزی امتحانش می کردم : )
  • شاهزاده شب
  • من مینوشتم:
    هیچ چیز تصادفی نیست

    :)
    پاسخ:
    هیچ چیز تصادفی نیست..... نمیدونم شاید اینطور باشه.از اون جمله ها که بیشتر باید بهش فکر کرد : )
  • مجتبی وحدتی
  • خیلی قشنگ نوشتید یاد مجلات طنز افتادم، نوشتنتون پیشرفته ست. :)
    من ان یکاد رو با معنیش می نوشتم، خیلی دوس دارم.
    ولی درمجموع زهی خیال باطل چون من ماشین کوچولوی خودمونو هم با کلی استرس می رونم... :)
    پاسخ:
    البته من گفتم از مجله ی همشهری جوان نوشتم. خودم ننوشتم : )
    همممم یه آیه از قرآن که همیشه دل آدمو قرص میکنه..خیلی خوبه :)

    مهم نیست که ما هیچکدوممون راننده کامیون نمیشیم. مهم اینه اگر خودمونو جای یه آدم دیگه تصور کنیم چی میشه؟گاهی تصورات آدما جالب تره تا تجربه ش:))
    مینوشتم که

    ببخشید پشت به شماست ..
    البته این مال پشت شیشه اس ...
    اون پایین مایینام  مینبشتم
     
    بیخیال دنیا لبخند بزن

    بعد اون جلوی کامیونم مینوشتم 

    منمشتعلعشقعلییمچهکنم.....


    آقا یه سوال چطوری میشه زندگی نوستالژیک داشت ؟؟؟
    پاسخ:
    وایییی چقدر خوبه عارفه که فکر همه جا رو کردی :))))
    کلا میدادی ماشینو روش بنویسن :)))

    زندگی نوستالژیک ینی از خاطره ها دور نشد..ینی یکی از اصول زندگیت رو روی خاطره ها بنا کنی...کار سختیه خاطره بازی.
    کم مینوشتم : بیا دعا کنیم آن اتفاق خووب بی افتد :)

    در واقع شعاری هارو ترجیح میدادم ، مثل:
    هرچیز که در جستن آنی،آنی
    یا
    رویای من اینه:دنیای بی کینه
    پاسخ:
    جمله ی که همیشه با شنیدنش یاد تو میفتم و پر از حس خوبه : )

    هممم جمله های شعاری هم قشنگن! جمله ی آدمای بزرگ...
  • یاسمین پرنده ی سفید
  • فکر کنم من دیگه این جمله رو انقدر گفتم حال همتون به هم می خوره :)
    معلومه چی مینوشتم دیگه!!!!
    "این نیز بگذرد"
    شاید یه دو نقطه پرانتز هم می ذاشتم براش :)
    خودت چی؟

    فکر کنم مرتضی هم یه بار یه پستی تو این مایه ها گذاشته بود :))) یادم نیست اون موقع چی گفته بودم. یاد بلاگفا بخیر :)
    پاسخ:
    :))))))
    همون جمله ای که روی ساعتتم حک شده : )
    میتونم بگم یه حس خوبی داره این جمله..خوب یا بد همش میگذره... : )

    +من می نوشتم " طاقت بیار رفیق، دنیا تو مشت ماست "

    آهنگ قدیمی سیاوش:
    طاقت بیار رفیق…
    طاقت بیار میشه شنید
    خندیدن دلخواه رو
    تو زنده میمونی رفیق
    طاقت بیار این راه رو
    طوفانو پشت سر بزار
    اون سمت ما آبادیه
    این زمزمه تو گوشمه
    فردا پر از آزادیه

    طاقت بیار رفیق
    دنیا تو مشت ماست
    طاقت بیار رفیق
    خورشید پشت ماست

    +یادش خوش...
  • یاسمین پرنده ی سفید
  • راستی هدرت قشنگه بانو :)
    منصور یه آهنگ قدیمی  داره که من خیییییییییییلی دوسش دارم:
    قایق کاغذی رو آب داره می ره
    من نگاش می کنم و .........
    بگذریم :)

    دنیات رنگی و منحنی ساده ات برقرار رفیق :)
    پاسخ:
    کلا تعلق خاطر خاصی به بارون و این قایق کاغذیا دارم..اینکه هردوشو تو یه عکس میبینم حس خوبیه..
    در ضمن واسه چشمای خوشگل شما باید هدر قشنگم بذارم دیگه : ) ممنون از تشویق کننده هایی که پیشنهاد تغییر هدر دادن : )
    میرم گوش میکنم آهنگشو ^_^

    ای جانم. قربونت یاسی عزیزم:* آینه رو به خودت : )
  • سکوتـــــــــ پاییزی
  • اوووم

    بذار فکر کنم  اگخه من یه روز قرار بود پشت ماشینم یه چیز بنویسم احتمالا مینوشتم

    "عشق تو مرا مسافر جاده ها کرد"

    البته این زیادی فازش عاشقیه اگه درخواست ازدواج باشه مینوشتم

    "لیلی بگو آره اگه نگی اره میرم تو دره:|" مثلا قرار بود احساسی بشه:))

    اقا ولش کن خطر داره من کلا راننده بشم

    من اگه راننده ولوو یا هر ماشین حمل نقل عمومی بشم  پشت ماشینم باید بنویسم

    الفاتحه مع الصلوات :| والا اعتباری به من نیست :)))

    پاسخ:
    والا تو خلاقیتت زیاده خوشم میاد که تو هر زمینه ای تخصص داری سکوت جانم :)))
    خیلی بده اگه عاشقی آدم و دربه در جاده کنه :(
    احساساتی نشو خواهشا، ما نمیخوایم بری تو دره :((

    واییییی دختر نمیدونی که چقدر از دست این کامنتت خندیدم :))) منم میام میشم کمک راننده ت!! خوبه؟ :)))
  • سکوتـــــــــ پاییزی
  • راستی یادم رفت بگم خانوم لبخند مهربون چقدر هدر وبلاگت حس خوبی داره .... برای من روزهای خوب گذشتمه تداعی کرد :*
    پاسخ:
    حس خوبش تقدیم مهربونی شما که برام عزیزی... روزای خوبت نه تنها متعلق به گذشته بلکه همیشگی عزیز دلم :*
    " لبخند بزن مرد "

    هم لبخند زدن خوبه هم مرد بودن...لبخند.
    پاسخ:
    هممم حق با شماست... حتا گاهی با دیدن این جمله میشه لبخند ِ فراموش شده رو برگردوند به لب ها :)
    مختصر و قشنگ..
    عجب:دی
    والا من بهش فکر نکردم چی مینوشتم ولی اینا خیلی بامزه بودن.
    پاسخ:
    بهش فکر کن :)))
     رشته ای بر گردنم افکنده دوست
    میکشد هر جا که خاطر خواه اوست
     سلام
     شاد باش و سلامت
    پاسخ:
    سلام :)
    متقابلا دلتون خوش و تنت تون سلامت :)

    این شعر قشنگه :)
    این همشهری جوان های قدیمی وقتی بشینی پاش دلت نمی خواد بلند شی!
    من می نوشتم : "عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست"
    پاسخ:
    همشهری جوان دوس دارم :)) راست میگی ورق زدنش چند ساعت طول میکشه :))

    به به، انتخاب خوبیه :)
  • خانم اکسترمم
  • بی خیال بدبیاری٬ زنده باد این عاشقانه .. :)

    سلام علیکم :دی
    پاسخ:
    طبق چیزی که انتظار داشتم، سارا و انتخابش از اهنگای رضا :))

    سلاممم به روی ماهت، جان دلم، چه خوشحالم میبینمت اینجا سارا جانم :**
  • فاطیما کیان
  • من مینوشتم "خودت را از میله ها و تابو هایی که برای خودت ساخته ای رها کن"
    پاسخ:
    عمل کردن به این جمله خیلی سخته، اما کسی که از پسش بربیاد آدم شجاعیه :)
    شاید اولین چیزی که به ذهنم میرسه یه چیزی در مورد مادر باشه، ولی بعد با خودم فکر میکنم میگم: "خو چرا ملت رو ناراحت کنی؟ شاید اتفاقاً یکی از همین ماشینایی که تو جاده پشتت میان اونا هم درد تو رو داشته باشن بعد همین یه جمله ی تو باعث شه داغ ِ تازشون تازه تر شه... چرا خب؟
    یادته یه دفه تو وبلاگم نوشتم ما مسبب ِ حال ِ خراب یا خوب ِ بقیه ایم؟!
    جمله ی شعاری که نه ولی یه چیزی مینوشتم که لبخند بزنن آدما، امیدوار شن، انرژی مثبت بگیرن مثلا "الا بذکر الله تطمئن القلوب" ، "پشت رل با لبخند خوشگل تری" "لطفا لبخند بزنید" و اینجور جمله ها...
    باید سعی کنیم حال همدیگه رو خوب کنیم مگه نه؟! مثه من که هر وقت اسم تو میاد حالم خوب میشه :*
    پاسخ:
    عزیز دلمی : )... مادر..یه واژه ی حذف نشدنی از زندگی..خدا رحمت شون کنه..روح شون شاد..

    والا تو انقدر دختر محکم و به فکر همه چیزی هستی و دلت مهربونه که معلومه اینجوری فکر میکنی : )
    آره ما باید تا میتونیم به هم حال خوش بدیم...
    و مثل من که یکی از دلخوشیای بزرگم دوستایی مثل توئه.. :*)
  • بانوی آذری
  • من می نوشتم: بخند تا عادت کنی به خندیدن، دنیا آنقدرها هم که فکر می کنی جدی نیست :)
    یک نویسنده اهل ذوقی تمام نوشته های پشت ماشینها رو جمع کرده و کمی هم در موردشون توضیحاتی داده، باید جالب باشه ولی نمی دونم نویسنده ش کیه :)
    پاسخ:
    عادت؟..شاید عادت به خنده جزء بهترین عادت ها باشه : ) درسته..

    عه ؟:)) چه جالب! منم فکر میکردم کار باحالیه اگر کسی این کار رو انجام بده..باید ببینم چیه کتابش : )
    "آنچه ما کردیم با خود هیچ نابینا نکرد
    در میان خانه گم کردیم صاحب خانه را"


    سلام در ضمن.
    پاسخ:
    از اون شعرای کاملا قابل تامل..هممم!

    سلام جناب دکتر ِ آینده : )
    از جملاتی که خوندم پشت بعضی ماشینا و خندم گرفت :
    " ای بابا ... "
    " رفیقِ بی کلک مادر زن "
    " بیمه تأمین اجتماعی "
    " تقاص نفرینای بابام "
    و ...

    اما خب من ، فکر کنم تو جاشعری عقب ماشینم مینوشتم :
    " لبخند بزن ، دنیا به لبخند تو محتاجه "
    :)
    پاسخ:
    رفیق بی کلک مادرزن :)))) خیلی خوب بود :))
    ادبیات پشت کامیونی کلا باید کتاب بشه..
    .
    .
    توقعی غیر از این جمله هم نداشتم : )
    امضای آقای بنفش : )
    منتطر حضورگرمتم
    پاسخ:
    حتما عارفه جانم : )
  • آلبرت کبیر
  • جمله ای مدنظرم نیس ولی اگه فرمول خواستی در خدمتم :)))
    پاسخ:
    فرمولام از دستت شاکی شدن انقدر بهشون گیر میدی :)))
    جا داره بگم از بین اون همه فرمول کدوم فرمول رو ترجیح میدادی بنویسی؟ :))
    توضیح ضروری مال خود مجله است یا خودتون اضافه کردید؟
    پاسخ:
    نه من ننوشتم! جملات پیشنهادی و توضیحات ضروری متعلق به روزنامه ی همشهری جوان هستش : )
    بگو ماشاالله! :))))))))
    پاسخ:
    ماشاالله:))
     من که گفتم ، ایشالا بقیه م بگن :))
    نازی ناز کن که نازت یه سرونازه...  من اینو مینوشتم  :D
    پاسخ:
    اووووف من که نابود ِ این خلاقیتت شدم رفت ممار :))) چقدر نازداره جمله ت :))
  • ته تغاری 1380
  • هه!چه جالب!من اگه یه کامیون داشتم پشت شیشه اش مینوشتم:بوق نزن سالار خوابه !! :دی
    + خونه جدیدتم خیلی قشنگه لبخند خانوم!  ^_^
    پاسخ:
    :)))))
    عجب جمله ای... نخوابه حالا یهو ملت رو زیر کنه سالار :)))

    +چشمای خودت قشنگه ته تغاری خانوم ^_^
    سلام حانیه جان عزیزم... روز و روزگار بکام...روز گذشته ی دختر رو هم با تاخیر بهت تبریک میگم نازبانوی دوستداشتنی(بووووس)

    همشهری جوان و البته در کنارش رادیو جوان عشق سالهای جوانی و یار و همراه و بهتره بگم همدم همیشگیم بودن... بی نهایت همشهری جوان رو دوست دارم..تیکه کامل کننده ای از وجودم هست بدون اغراق..ارشیو هشت سالش رو دارم:) 

    در رابطه با جمله پشت کامیون هم چیزی که الان در خاطرم هست و میتونم بگم بیت دوشتداشتنی کاظم بهمنی نازنین هست که میگه:

    (من به دنبال خدایی که بسوزاند مرا/ همچنان میگردم اما همچنان بی فایده ست)
    پاسخ:
    سلامم مائده بانوی جان :* خیلی ممنونم عزیزم..منم متقابلا تبریک میگم بهت خانم[بغل محکم ] خیلی خوشحالم میکنی میای اینجا :)

    به به، انقدر از آدمایی که اهل آرشیو کردن هستن خوشم میاد : ) همشهری جوان از اون مجله هاییه که نمیشه دوسش نداشت..رادیو..مجله..جنس های قدیمی حال خوب کن : )
    +این شعر رو نشنیده بودم..و خدایی که مهربون تر از این حرف هاست..
  • ساکن چهار خانه ی پیراهنش ...
  • بی تو هرگز / با تو بابام میذاره .. :)))

    ورژن جدی :

    " تمام نا تمام من با تو تمام می شود ... "
    پاسخ:
    اونم که باز مسایل خانوادگی رو کشونده تو جاده :))) ای بابا:))

    ...
    جدی البته با طعم ِ عشق : )
    هیچ وخ بش فک نکرده بودم اما الان یهو شعر سهراب تو ذهنم تداعی شد ...
    اگه من کامیون داشتم مینوشتم:
                                              دور باید شد دووووور...
    پاسخ:
    دور باید شد از این شهر غریب...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">