بهــارخواب

در نهایت آدم نمی‌نویسد که چیزی بگوید،
بلکه می‌نویسد تا چیزی را نگوید...

وقتی بچه بودم خیال‌ پردازِ خوبی بودم. هرشب خودم را جای یکی از شخصیت‎ ها و قهرمان‎ های کتاب داستان‌ هایم تصور می‌ کردم و برای مامان تعریف می کردم. نوجوان که بودم انشا هایی که موضوعش به آینده مربوط بود را دوست داشتم. یکبار نویسنده می‌ شدم و جایزه‎ی نوبل ادبیات را می‌ گرفتم . یکبار بورسیه‌ی تحصیل در دانشگاهِ سوربن پاریس را به من اهدا می ‎کردند و یکبار هم کسی می ‎شدم که همه جای دنیا را گشته است. خوبی انشا هایی که فقط سر کلاس خوانده می ‎شدند همین بود که انشا را برای هم‌سن و سال‌ های خودم می‎ خواندم و نگران مسخره شدن شان نبودم. چون همه‎ی ما در آن سن و دوره، رویاپرداز های ماهری بودیم که باور داشتیم یک روزی شبیه یکی از قهرمان‎ های کتاب‎داستان موردِ علاقه‎ مان یا یکی از شخصیت‎های انشایمان می‎شویم.

بزرگتر که شدم خیال جایش را به واقعیت داد و کم کم عینک رویاپردازانه‎ ام را از چشمانم برداشتم و سعی کردم واقع‎بین‎ تر باشم و رئال‎تر به زندگی و اتفاق ‎هایش نگاه کنم. خلاصه اینکه این روزها رویا نمی‌بافم، تعداد آرزوهایم شاید از تعداد انگشتان دستم تجاوز نکند و آدمی شده‎ام که خیلی از حقایق تغییرناپذیر را پذیرفته ‎ام و برای رسیدن به آنچه که دوست دارم بیشتر می‎ جنگم و قیمتش را هم خیلی وقت‎ ها پرداخت می‎کنم.

راستی سیندرلا را یادتان می‌آید؟ دخترِ رویاهای من و خیلی از هم‎سن و سال‎ هایم را می‎گویم. بعید میدانم کسی فراموشش کند. همان دختری که اعتقاد داشت حیوان‎ها و گل‎ها حرف‎هایش را می ‎فهمند، چون مادرش به چنین چیزی اعتقاد داشت. همان دختری که مادرش را در کودکی از دست داد و تنها یادگاری که از او داشت همین جمله بود " الا، مهربان و شجاع باش و کمی هم به معجزه اعتقاد داشته باش".

بد نیست گاهی آدم یک فیلم‎ هایی را که در کودکی به داستانِ آن‎ ها اعتقاد داشته است فارغ از ارزش هنری آن نگاه کند، هرچند حقیقت چیز دیگریست و دیگر نمیشود انتظار داشت مثل پنج شش سالگی ‎مان داستان ‎ها را باور کنیم اما می ‎شود که یک دوری توی خیال زد و به معجزه‎های کوچکِ زندگی که هر روز با چشم‎هایمان می‎بینیم دوباره ایمان آورد و اینبار از روبرو شدن با حقیقت نترسید... نمی‎شود؟


Cinderella 2015





In a perfect storybook, the world is brave and good
 A hero takes your hand, a sweet love will follow
 But life's a different game, the sorrow and the pain
 Only you can change your world tomorrow
 Let your smile light up the sky
 Keep your spirit soaring high

Trust in your heart and your sun shines forever and ever
 Hold fast to kindness, your light shines forever and ever
I believe in you and in me We are strong

When 'once upon a time', in stories and in rhyme
 A moment you can shine and wear your own crown
 Be the one that rescues you
 Through the clouds, you'll see the blue

Trust in your heart and your sun shines forever and ever
Hold fast to kindness, your light shines forever and ever
 I believe in you and in me
We are strong

A bird all alone on the wind
 Can still be strong and sing
 Sing...
Trust in your heart and your sun shines forever and ever
 Hold fast to kindness, your light shines forever and ever
 I believe in you and in me
 We are strong!

By
Sonna Rele (دانلود)


  • ۹۴/۰۷/۱۹
  • خانوم ِ لبخند:)

نظرات (۸)

فک کنم اون یه ذره اعتقاد به معجزه داشتن یجورایی لازمه برای وقتایی که ادم کم میاره 
پاسخ:
آره واقعا خاتون... 
  • یاسمین پرنده ی سفید
  • سیندرلای محبوب :)
    این فیلمش رو ندیدم. اما کارتونش رو فکر کنم دست کم 50 بار دیدم :)))
    پاسخ:
    حتما بببین یاسی..یه جوری تداعی خاطراته :)))
    من که دوسش داشتم:دی
    اینکه ما رو اون طور که هستیم ببینند واقعا مخاطره آمیزه.  باید بهای ِ بعضاً سنگینی براش بپردازیم. مثل سیندرلا ... اما کسی چه می دونه؟ شاید مثلا عاقبت ِ سیندرلا خوب وخوش باشه.
    پاسخ:
    آره هیچکس از آخر و عاقبت رویاهاش خبر نداره..اینکه به بعضی چیزا ایمان داشته باشیم خوبه : )
  • حوریا ش (رسا)
  • اینقد تو بچگی رویا پردازی کردم ک حالا رویاهای بچگیم با خاطراتم قاطی شده :))
    پاسخ:
    بچه ها ساخته شدن برای رویا پردازی : )
    بازم فیییلم :(
    پاسخ:
    چیه داغ دلت تازه شده نگین؟:))
    قشنگه آهنگ : ))
    پاسخ:
    بسیار :)))
    اسم اهنگی که مادر سیندرلا براش میخوند اسمش چی بود؟ 
    پاسخ:
    نمیدونم اسمش چی بود متاسفانه

    این فیلمو دو،سه‌ بار دیدم خیلی خوبه:))

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">