بهــارخواب

در نهایت آدم نمی‌نویسد که چیزی بگوید،
بلکه می‌نویسد تا چیزی را نگوید...

wild

يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۵ ق.ظ


همه‎ی آن سکانس‎هایی که ذرت سرد می‎خورد! ذرت سرد و آجیل! ذرت سرد و ماهی خشک شده! ذرت سرد و... حدس می‎زدم به همین زودی از راهپیمایی‎اش دست برمی‎دارد ولی برنداشت. سکانسی که پوتین‎های کوه نوردی‎اش را پرت کرد توی دره! گفتم دیدی پشیمان شد؟ ولی نشد. سکانسی که بی آبی امانش را برید، گفتم الان یک گوشه از پا می‎افتد و آهسته می‎میمرد ولی نمُرد!

سکانس آخر آدمی را دیدم که چندین بار در طول مسیر از جانش گذشته بود! سر زانوهایش به شدت زخم شده بود. آب گندیده‎ی مرداب را خورده بود. زیر بار هیولای آبی روی کمرش له شده بود، ولی بالاخره خودش را پیدا کرده بود. سکانس آخر روی پل ایستاده بود و به دریاچه زل زده بود زمزمه می‎کرد:" تو این مسیر فهمیدم زندگی من مثل تمام زندگی‎ها، اسرارآمیز،بی‎برگشت و مقدس بود... زندگی من خیلی متعلق به من بود"...

...و گاهی آدم برای به دست آوردنِ خود واقعی‎اش و به تقاص اشتباهات گذشته‎اش، باید از روی خودش با تریلی هجده چرخ رد شود. بعد بلند شود تکه‎های خودش را به هم بچسباند، گرد و خاکش را بگیرد. دست و رویش را بشوید و دوباره نقطه را بگذارد سر خط. فقط به یک دلیل! آن هم اینکه دلش آرام بگیرد...حتی اگر چهارسال و هفت ماه و سه روز طول بکشد.

  • ۹۴/۰۹/۲۹
  • خانوم ِ لبخند:)

نظرات (۱۴)

  • کرگدن آبی
  • حتی اگه چهارسال و هفت ماه و سه روز طول بکشه...

    +چقدر خوب بود این پست :) دست شما مرسی! :دی
    ++الوعده وفا! :))))
    پاسخ:
    می ارزه اگر بعدش آدم واقعا زندگی کردن رو یاد بگیره..

    +لطف شماست البته : )
    ++ ایمان آوردم به آدمای خوش قول :))
  • رضا شریعتی
  • از رو خودش رد شدن درد داره خیلی زیاد
    پاسخ:
    خیلی زیاد.. اصلا شاید وسطش همه چی رو تموم کنی..!
  • سید محسن حسینی خواه
  • باید دیدنی باشد فیلم 
    با این توصیفات انسان مشتاق دیدنش می شود 
    ولی دوستی برایمان تعریف کرد که چه می شود ولی باز به دیدنش می ارزد :D

    پاسخ:
    فیلم که قطعا ارزش دیدن داره : )
    چه دوست بی مزه ای واقعا!!! آخه آدم فیلم رو که نباید تعریف کنه.باید تشویق کنه به دیدنش. مگر اینکه امیدش به صفر میل کنه از این لحاظ :))))
    پارگراف آخر عالی بود حانیه..عالی :))
    پاسخ:
    عالی تویی نگار جانم : )
    ممنونم:*
    و نود درصد آدما تا نصفه رفتن و کم اوردن! 
    پاسخ:
    و اگر آدم کم بیاره مطمئنم که بدتر از قبلش میشه سحر...
  • شاهزاده شب
  • بند آخر.... این وسطا یهو یه تیکه یادمون بره وصل کنیم یا گمش کنیم چی...؟
    پاسخ:
    اگر گم شده نگران نباش. مسیر که درست باشه..حتما اون تیکه لازم نبوده که باشه : )
    تخریب درد داره اما بعدش سازندگی راحت تره. آدم میتونه خودش رو بهتر و محکم تر بسازه.

    اسم این فیلم رو شنیده م. ترغیب شدم ببینمش.
    پاسخ:
    درسته. شاید از نو ساختن راحت تر از تعمیر یه سازه ی مخروبه باشه...
    + فیلم به دور از حاشیه ها، فیلم خوبیه ..
    عالی بود این عااالی :)
    پاسخ:
    فیلم عالیه نگین جانم : )
  • یا زینب(س)
  • واقعاااا عالییی بود زندگی همینه
    پاسخ:
    درسته... کسی اگر بخواد زندگی شو از نو بسازه. باید شهامت خیلی کارها رم داشه باشه : )
  • آقای بنفش
  • چه فیلم خوبی ، چه تصویر خوبی و چه توصیف خوبی !
    هرچند که فکر میکنم تهش رو هم برامون گفتی :)))
    سعی میکنم حتما این فیلم رو ببینم ، چون تصور پشت این داستان رو دوست دارم ، چون خیلی زیاد دلم میخواد شهامت قهرمان قصه رو داشته باشم ، چون دوست دارم بدونم تو این مسیر پر پیچ و خم چه اتفاقاتی میوفته و دوست دارم ببینم در نهایت شوق رسیدن به خواسته بعد از تحمل سختی ها چطور توی صورت ادم نقش میبنده :)
    پاسخ:
    فیلمش که خیلی خوبه. با اینکه تقریبا تک بازیگر محور و کم دیالوگه شاید، اما باید ببینیش..
    اینی که من گفتم فقط یه کوچولوش بود. سکانس آخرش حس خیلی خوبی داره واقعا :))
    دنیا از این آدم های شجاع کم داره. به نظرم جسارتش قابل تقدیره...خلاصه حتما ببین : )
    مزه این فیلم هنوز زیر زبونمه :)
    پاسخ:
    از اون فیلمای به یاد موندنیه...یادمه از همون موقع که معرفی کردیش دلم میخواست ببینمش : )
    چقدر باید نیرو و توان داشته باشی!!
    پاسخ:
    خیلییی... خیلی زیاد. یه راهی که یه طرفش مرگه یه طرفش زندگی..
  • یاسمین پرنده ی سفید
  • می دونی چه چیز خارجیا رو دوست دارم؟
    این که خودشون راه زندگیشون رو انتخاب می کنن و همین باعث میشه خودشونو به چالش بکشن و تا ته راهی که انتخاب کردن رو برن! :)

    خوب توصیفش کردی :)
    پاسخ:
    خب من نمیدونم ما چقدر آدمای شجاعی هستیم که آیا اصلا اگر دست خودمونم بود، همچین راهی رو انتخاب میکردیم یا به زندگی با همون سر و شکل افتضاح ادامه میدادیم..

    عزیزم:*
  • اون روی سگ من نوستالژیک ...
  • باید ببینمش حتما:))))
    پاسخ:
    از اون فیلمایی که حرف برای گفتن داره : ))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">