بهــارخواب

در نهایت آدم نمی‌نویسد که چیزی بگوید،
بلکه می‌نویسد تا چیزی را نگوید...

ساکنین طبقه پنجم

دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۰۹ ق.ظ
بار اول بود که می رفتیم خانه‎اشان. نپرسیده بودیم طبقه چندم زندگی می کنند. رفته بودیم توی آسانسور ایستاده بودیم و کلید طبقه 1 را فشار داده بودم. آسانسور در طبقه اول متوقف شده بود و در را تا نیمه باز کرده بودم. تنها چند جفت کفش که جفت نشده بودند جلوی در و معلوم نبود متعلق به واحد اول است یا واحد دوم. دستم را روی عدد 2 فشار می دهم. طبقه دوم. لای در را باز می کنم. انگار کسی خانه نیست. سر و صدایی نمی آید. هیچ نوری توی راهرو نیست. طبقه سوم. لامپ راهرو روشن می شود. یک جفت کفش جلوی در جفت شده است. صدای تلویزیون می آید. به گمانم کسی آنجا، توی خانه روی مبل لم داده است و تنهایی اش را با صدای بلند تلویزیون پر می کند. طبقه چهارم. به نظر می رسد گلدانِ تزیینی روی جاکفشی شان را به تازگی خریده باشند. آدم های خوش سلیقه را می شود حتی از روی گلدان گل روی جاکفشی شان هم شناخت. طبقه پنجم. صدای چنگال و قاشق می آید. بوی غذا می آید. بوی استامبولی پلو. بوی سالاد شیرازی. بوی سبزی خوردن که عطر ریحانش پیشی گرفته است. بوی زندگی. دلم می خواهد توی طبقه پنجم بمانم. تکان نخورم . دلم می خواهد ساعت به وقت استامبولی خوردنِ ساکنینِ طبقه پنجم روی چهاردهم شهریور متوقف شود.
  • ۹۵/۰۶/۱۵
  • خانوم ِ لبخند:)

نظرات (۸)

جای من را هم برای استانبولی خالی کنید :)
پاسخ:
متاسفانه خونه میزبان ما طبقه پنجم نبود و منم مثل شما از استامبولی بی نصیب موندم :))
  • زینـب خــآنم
  • میزبان طبقه چهارم بود ؟!
    پاسخ:
    طبقه اول بود : )
    خانم وقتی از عنوان وب من الهام میگیرید کپی رایت و رعایت کنید :)))))
    پاسخ:
    آقا ببخشید نمی دونستیم همه ساکنین و اهالی کوچه و خیابون و آپارتمان از وبلاگ شما الهام گرفتن :))))
    چقدر مهر اینجا پر میزنه توی این پست...
    پاسخ:
    مطمئنم بین اهالی اون خونه ام مهر بوده که بوی غذاشون آدم و پای بند می کرد ...
    سلام خسته نباشید
    چندتا سوال داشتم:
    1. وبلاگ یا وبسایت عکاس هدر رو دارید؟
    2. کی این قالب رو براتون ویرایش کرده؟
    بنده میخوام قالب رو ویرایش کنم نمیدونم چجوری اون قسمت آبی که کنار منو ( خانه ، پروفایل و...) رو حذف کنم؟  + حذف میکنم ولی وقتی موس میره روش اون علامت آبی دوباره حالت کشویی میاد کنارش.
    ممنون میشم جواب بدید!
    موفق و مواید + قلمتان هم مستدام
    پاسخ:
    سلام ممنونم : )
    1- خیر متاسفانه سایتی از ایشون ندارم. این عکس آقای شهرام نجفی رو از یکی از سایت های عکاسی برداشتم.
    می تونید به اینا مراجعه کنید http://picu.ir/1pix/shahramnajafi
    2- خودم ویرایش کردم.
    اونا یه الگو هست توی قالب که باید به کلی حذف بشه و بعد هم تنظیم فاصله بشه... اینطوری نمیتونم بگم . اما روش کلیک راست کنید. گزینه  inspect element رو بزنید. اونوقت همه قسمت های سایت رو طبقه بندی شده و با کد نشون تون میده .
  • مصطفی موسوی
  • استانبولی آخه؟
    استانبولی نمیتونه توی یه نوشته ی لطیف بیاد. هرچقدر هم نویسنده ش توانا باشه!
    پاسخ:
    متوجه نشدم:))
    یعنی تو واقعیت آدما استانبولی نمی خورن؟ که تو نوشته بیاد ؟ :))
    حتی اون فیلم ساکن طبقه وسط هم من اعتقاد دارم وب منو دیده و اون اسم رو گذاشته ، والا :)))))
    پاسخ:
    مجید:)))
    باید بری از شهاب حسینی یه شکایت ریزی بکنی بابت ساکن طبقه وسط :))
    اگه یه برج پنجاه طبقه بود بازم هر طبقه ش می ایستادین؟ لطفا به این سوالم جواب بده خیلی مهمه برام! :D
    پاسخ:

    نه خب مسلما:)))
    اینجا پنج طبقه بود، از کفش آشناها می شد تشخیص داد D:
    جوابم قانع کننده بود ؟:)))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی