بهــارخواب

در نهایت آدم نمی‌نویسد که چیزی بگوید،
بلکه می‌نویسد تا چیزی را نگوید...

خواهرانه

جمعه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲ ب.ظ

 از نوت های قدیمی ذخیره شده توی گوشی:

خواهر داشتن یعنی هرچه دلت می خواهد بگو، از تو دلگیر نمی شود. خواهر یعنی اگر نصف شب از خواب بیدارش کنی و بگویی خواب بد دیدم، دلش نمی آید بگوید " به من چه؟ " ... خواهر یعنی رفیقِ چهار فصل... یعنی یارِ گرمابه و گلستان... یعنی دوست داشتنت " تا" ندارد..

 من به همه‎ی آدم‎هایی که خواهر دارند حسودی ام می‌شود، به پشت ِ هم بودنشان، به وقت‎هایی که با هم قهر می‎کنند و موهای هم   را ‌می‌کشند، به وقت‌هایی که لباس‌هایشان را با هم ست میکنند و برای هم خط ِ چشم می‌کشند..به لحظاتی که اشک ِ روی گونه‎ی هم را پاک  می‎کنند، به وقت هایی که پول تو جیبی هایشان را به هم قرض می دهند و از یک هندزفری آهنگ گوش می دهند. به وقت‎هایی که پتو را از روی هم می‎کشند و یکی‌شان در نهایت تا صبح یخ می‎زند. به تعداد بارهایی که وقتی بچه هایشان بزرگ شدند، خاله خطاب می‎شوند و حتی به جیب های پر از شکلات و لواشک شان برای خواهرزاده ها...

گاهی به اندازه‎ی تمام حرف‌های خواهرانه‎ای که توی گلویم رسوب شد و تمام شانه‎هایی که هیچکدام شانه‎ی خواهرم نبود دلم برای نبودنش میگیرد...






تویی که همنفس همیشه‎ی آوازی

تویی که آخر قصه‎ی منو میدونی...


  • ۹۴/۰۶/۱۳
  • خانوم ِ لبخند:)

نظرات (۱۸)

خواهر نعمت و من این نعمت رو داشتم شاید بهترین نعمت هم بود برام :) 
و اما حانیه تو حتما نعمت های بهتر از خواهر داشتن داری !! هوم ؟
پاسخ:
خدا حظتون کنه برای هم زینب جان:*
هممم خدا نعمت هاشو از هیچکس دریغ نمیکنه..هرکس به یه شکلی..حتما به منم داده..حتما : )
فک کنم خواهر داشتن خیلی خوب باشه حداقل تو این زمونه ی سرد و یخ . ولی خب منم ندارم 
پاسخ:
در خوب بودنش که تردیدی نیست خاتون جان : )
عزیزم:)
البته من که تجربه ی خواهر دارم اونم پشت هم تمام اون مو کشیدنا و اینا که هست:دی ولی لباس عین هم پوشیدن بستگی داره...مثلا خواهر من خودشو تیکه تیکه میکرد میگفت عین دو قلوها میشیم یکی نباشیم:دی
راستش حانیه جان درسته که این حرفم حسرت آوره ولی راستش آره نداشتن خواهر جاش خیلی خالیه خیلی.
من با یکی از خواهرام یه سال اختلاف سنی داشتیم ...دو دقه قهر بودیم دو دقه آشتی:دی کتابای همو خط خطی میکردیم...بلیز همو میکشیدیم:دی والا الان خودمم خندم گرفته...البته از اونورم داشتیم همیشه هوای همو داشتیم توو مدرسه...کافی بود کسی حرف بزنه ...یا مثلا خوراکی که میخریدم اول سر راه میرفتم کلاس خواهرم از خوراکی برداره بعد برم.آره خواهر خیلی خوبه.خودت سعی کن بچه ات تک فرزند نباشه.
پاسخ:
خدا شما خواهرا رو برا هم حفظ کنه تمشک جانم...که هیچ چیزی بهتر تجربه ی این لذت ها نیست : )
آخییی چه با مزه . یکسال فاصله ی سنی که دقیقا عین دوقلو میمونه :)))


  • یاسمین پرنده ی سفید
  • من اعتقاد دارم میشه بدون این که خواهر داشت, خواهر داشت :)
    یعنی معتقدم معجزه ممکنه. این که خواهر نداشته باشی اما کسی تو زندگیت بیاد که خواهرت بشه :)
    اما یه چیزی رو هم خوب میدونم... این که روزایی که بدون اون گذشته برنمیگرده :)
    حسرت خیلی چیزای این مدلی رو دلمون می مونه :)
    فقط یه چیزی می دونم: خیلی حالت رو می فهمم :)
    پاسخ:
    منم این اعتقاد رو دارم یاسی جانم : )
    من هیچوقت حسرت چیزی رو نمیخورم معمولا مگر در مواقع خاص..خواهر نداشتن هم یدونه از همین خاص هاست..

    ممنونم ازت: )
    :)
    خواهر داشتن مث این میمونه که خدا یکی از فرشته هاشو بخاطر تو فرستاده باشه زمین که در هر حالی کنارت باشه.
    پاسخ:
    خدا این فرشته ها رو کنارت حفظ کنه ثریای عزیزم:*
    باهات موافقم..
    حیف که نمیتونم نقش خواهرو برات بازی کنم :)))
    پاسخ:
    آخییی چه مهربون :)))
    چقدر عکس قشنگ ِ ^ ^
    ان شاء الله پایان ِ قصه ت خوش و شادمانه باشه.
    پاسخ:
    ممنون جانم : )
    ایشالا پایان قصه ی همه خوش باشه..
    اینکه نظرات آخرین پست بستست شاید معنیش اینه، یعنی به احتمال زیاد اینه که نمیخواین راجبش نظری بشنوین.
    ولی من حس نظر گذاشتنم اومده خب! شدید!
    اومدم بگم که همین دیروز فهمیدم که رشته ای که دوس داشتمو قبول شدم.:)
    همین.
    و راجب همین پستی که الان دارم زیرش مینویسم باید بگم که من هم خواهر ندارم، ولی فکر میکنم اگه برادر نداشتم، بیشتر باید حسرت میخوردم.:)
    پاسخ:
    اتفاقا باید بگم از دیدن کامنتت بسیار خوشحال شدم : )
    وقتی بسته س یعنی من حرفی ندارم، و الا جا برای شنیدن نظرات دوستان همیشه هست.. : )
    خیلی خوبه آقای دکتر آینده! درست میگم دیگه ؟..ایشالا بهترین ها پیش روت قرار بگیره

    +خواهر و برادر داشتن هردوش خوبه.. خوبه که برادر داری : )
    خواهر داشتن خیلی خوبه.کسی که همیشه هواتو داره.غم خوارته.با همه ی کل کل ها و سر به سر گذاشتن ها،بازم با تو قدم می زنه تا به اخر.
    می گن خاله داشتن خیلی عالیه.من هرگز طعم لذیذش رو نچشیدم.و این تا ابد به دلم می مونه.اما می خوام واسه ی خواهرزاده هام حسابی خاله باشم.

    الزاما خواهر یه رابطه خونی نیست.آدمای استثنایی هم هستن که مثل خواهر می مونن.
    پاسخ:
    خاله داشتن یکی از بزرگترین خوشبختیای دنیاست سارا.. مطمیئنا با چنین تعریفی حتما خاله ی خوبی میشی برای خواهرزاده هات
    لذت خاله شدن هم کم از خاله داشتن نیست : )

    با حرفت موافقم..اما تعداد این آدما خیلی کمه..
    گاهی فکر میکنم اگه خواهر نداشتم از تنهایی میمردم ...

    ولی وقتی میره خونه بخت دل آدم از غصه میترکه
    پاسخ:
    زنده باشی : ) هم خودت هم خواهرجان..

    رفتن شون از خونه غم انگیزه ..شاید دیگه هر لحظه پیشت نباشن، اما دلت گرمه که هروقت بخوای هستن : )
    جان دلم حانیه :)


    من خواهر میخواستم
    خیلیم میخواستم
    اما خب خواهر بزرگ دوست داشتم
    و خوشحالم خدا بهم خواهره داد هر چند خیلی دیر (ده یازده سال پیش)
    دنیاهامون خیلی متفاوته
    حرف همو نمیفهمیم اما دلم قرصه اون روزی که همو میفهمیم خیلی دور نیست حالا اگرم باشه بالاخره میرسه :)
    پاسخ:
    نگین جان سلامم :)

    خسته ی سفر نباشی عزیزم : )

    خواهر کوچولوام خوبه..زود تر از اونی که فکرشو بکنی بزرگ میشه و میشه همدمت ..
    خدا حفظ تون کنه برای هم ^_^
    شما همون خانم لبخندی هستی که تو اینستاگرام جز دوستامی؟ :))
    عجب سوالی پرسیدما :))
    سلام ^_^
    پاسخ:
    سلاممم آیدا بانوی مستقر در ماه عزیزم :*
    بعله که خودشم ^_^

    سلامم به روی ماهت، خوشحالم اینجا هم می بینمت : )
    خوش اومدی :))
    :(
    پاسخ:
    مریم : )
    کدوم مریم؟ همونی که من فکر می کنم آیا؟

    لبخندت کو؟ : )
    می دونی ..من همیشه دلم خواهر می خواسته واین تابستان بیشتر از هر زمانی دلم یک خواهر می خواست ..کسی حرف من را بفهمد و..کسی که پشتم باشد ...
    پاسخ:
    خواهر یاره..پناهه..درست میگی آبان جانم ..
    سلام به حانیه خانوم. خوبی؟ کم پیداشدی عزیز :)

     دانشگاه چهار سال بود ولی نزاشت به اندازه چهار سال شادی کنیم :)
    پاسخ:
    سلام پرنده بانوی عزیزم...قربانت جانم. دیگه روزگاره دیگه دلش میخواد آدمو گاهی محو کنه از صحنه ی زندگی :))
    تو خوبی عزیزم؟ )

    مراقب شادی هات باش: )
    پس شومام قاطی ما دانشگا ندارا شدی :D
    پاسخ:
     - حانیه هستم . یک دانشگاه ندار :|
    + خوش اومدی حانیه :)

    صدای سوت و دست حضار :)))

    بعله ممار:دی
    چطوری قالب وبتو این شکلی کردی ؟
    حسودیم شد..:(
    پاسخ:
    کاری نداره الهه جان ، یه هدر گذاشتم برای خود قالب رنگارنگ ِ بیان... هممم چطوری بهت بگم چجوری؟
    اینجا رو بخون
    به سادگی آب خوردن درست میشه : )
    https://templates.blog.ir/post/change-header

    سلام. من خواهر ندارم. همیشه یه خواهر می خواستم که با هم دوقلو باشیم که شرایط منو درک کنه. همیشه وسط درس و امتحان این موضوع ذهن منو درگیر میکنه. تو خونه همیشه تصور می کنم. یک نفر بقل دستم نشسته و من باهاش درد دل می کنم ولی صورت او شطرنجیه. من اونو نمی بینم. فقط یک معجزه می تونه منو به اون برسونه. ما که خواهر نداریم ولی شمایی که داری قدرشو بدون ، مواظبش باش ، نگذار کی بهش چپ نگاه کنه. برام دعا کنید.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">