بهــارخواب

در نهایت آدم نمی‌نویسد که چیزی بگوید،
بلکه می‌نویسد تا چیزی را نگوید...

مدت‌ها بود هوسِ قهوه با شیر کرده بودم ولی هوای دم‌کرده‌ی تابستان انگار با نوشیدنی‌های داغ سرِ سازگاری ندارد. دم‌دمه‌های غروب، درِ شیشه‌ی قهوه را باز کردم و عطر تلخ و معرکه‌اش انگار چیزی را درون دلم تکان داد. پاکت شیر را باز کردم و نیمی از آن را ریختم توی شیرجوش و گذاشتم روی گاز. یک قاشق قهوه ریختم توی قهوه‌جوش و بر خلاف همیشه شعله‌ی گاز را زیاد کردم. حوصله‌ام ته کشیده بود و تنها چیزی که در حدِ توانم نبود، انتظار کشیدن برای یک فنجان قهوه بود. یک دست فنجان نعلبکی داریم که در کمد ویترینی آشپزخانه جا خوش کرده است و رنگ نارنجی نعلبکی‌هایش جان می‌دهد برای سر کشیدن چای در غروب‌های گرم و نارنجی و نقش ظریف گل‌های روی فنجان‌هایش آدم را سر ذوق می‌آورد. یکی از همان فنجان نعلبکی‌ها را هم برداشتم و گرد و غبارِ نشسته روی‌ شیارهای فنجان را زیر آب شستم و گذاشتم روی میز. هیچکس در خانه نبود و همه چیز آماده بود برای یک مهمانیِ تک‌نفره در غروب پنج‌شنبه. از آشپزخانه آمدم به سمت اتاقم که یکی از کتاب‌هایم را بردارم. حواسم پرتِ گوشی و انتخاب کتاب شد، نشستم روی تخت و زمان گم شد. وقتی با کتاب و گوشی به آشپزخانه برگشتم تمام شیرِ داخل شیرجوش تبخیر شده بود و باقی به دیواره‌های ظرف چسبیده بود. قهوه روی گاز جوشیده بود و مزه‌ی سوختگی می‌داد. فقط پنج دقیقه دیر کرده بودم. قهوه‌جوش را برداشتم و قهوه‌ی سوخته را خالی کردم تو ظرفشویی. با اسکاچ افتادم به جانِ شیرجوش تا شیرِ خشک شده و چسبیده به دیواره‌اش را پاک کنم. خوشبختانه هنوز نیمی از شیر در یخچال بود. حق نداشتم دلم را بیش از این نادیده بگیرم و جشن یک‌نفره‌اش را به هم بزنم. شیرجوش را دوباره گذاشتم روی گاز و یک قاشق قهوه دیگر. دلم به همین چیزهای کوچک خوش است. به فنجان نعلبکی نارنجی که کمتر اتفاق افتاده چیزی توش بنوشم. به کتابِ روی میز. به آهنگِ بی‌کلامِ پلی شده روی گوشی. به خودم که در آغوش گرفته‌امش؛ نه چندان با لطافت، نه چندان با محبت، اما وفادار... وفادار*.

  • خانوم ِ لبخند:)

نظرات (۱۱)

خودم را در اغوش گرفتم.....
چیزهای کوچک است که ادم را زنده نگه میدارد ..مثل همین فنجان نارنجی که دوستش داری...
پاسخ:
آدمیزاد به چیزای کوچیک زنده‌اس هنوز و الا دل‌خوشیای بزرگ خیلی وقته محو و دور از دسترس شدند...
آبان کامنت تو همیشه خوشحالم می‌کنه. خیلی :*
  • آقای سر به هوا ...
  • قهوه رو باید دم غروب کنار غروب آفتاب خورد و لذت برد ...
    پاسخ:
    اگه شرایطش پیش بیاد که باید غنیمت شمرد : )
    در زمانی که وقت ندارید میتوانید به جای آب معمولی از آبجوش در ظرف اسپرسو ساز استفاده کنید

    پاسخ:
    حالا اگر آبجوش نداشتیم بازم باید صبر کنیم آب جوش بیاد :|
    پیام بازرگانی می گی؟:))
    با سلام اتفاقی یکی از پست های قدیمی شما را در سایت جیم خواندم که بسیار تاثیر گذار بود

    http://jeem.ir/article/blog/19829
    "شخصیت ِاول فیلم دخترک جوانی بود که بنا بر بیماری‌اش قرار بود تنها مدت کوتاهی زنده بماند. دفترچه‌ای با عنوان دفتر ِآرزوها درست کرده بود و ..."

    اسم فیلم را بفرمایید حتما دیدنش یک دنیا می ارزد.

    با سپاس

    پاسخ:
    سلام. خوشحالم اگر این چنین بوده. متشکرم : )

    +فیلم ارزش هنری خاصی نداره و اثر سینمای هنده. فقط ارزش اخلاقی داره. اسمش EK Villain


    :)
    پاسخ:
    روی لپت:*
    آخه ما همیشه آبجوش داریم :))


    پاسخ:
    امکانات فول اچ دی خودتو با من مقایسه نکن خب :P
  • بانوچـ ـه
  • چقدر دلم برات تنگ شده حانیه :)
    پاسخ:
    ای جان دلم ثریا :*
    دلم پیشتونه حتی وقتی نیستم... قربون دل مهربونت : )
    فوق العاده :)

    + پس زمینه‌ی این پست داشت دکلمه‌ی خسرو شکیبایی پلی میشد ، حسابی چسبید .
    پاسخ:
    با سس اضافه ^_^

    + چی بهتر از این که بدونم چند خط نوشته ام چسبیده بهت ؟ : )
    سلامممم 
    چه طوری بانو؟ 
    اولین کامنت رو از خونه خودم میذارم براتاااا :) 

    چه بد که بعد از خوندن پستت دنبال دکمه ی لایک میگشتم :| چه خوب که هنوز وبلاگ مینویسی :* خدا نگهت داره واسه من :)
    پاسخ:
    سلاااام. چقدر دلم برای سلامای پر انرزیت تو کامنتا تنگ شده بود حمیده. همون قدر که دلم برای دست دادنای محکمت تنگ شده : )
    من چه خوشحالم که دوستی مون انقدر کش دار شد که حالا از خونه ی خودت بهم سر میزنی:*

    اینجا هنوز چراغش با نفت میسوزه، برق و دکمه ی لایک هنوز اختراع نشده :))
    [بغل محکم ] تو رو هم واسه من :*)
    وفادار...
    بعضی وقتا آدم فقط همین چیزای کوچیکو داره.
    پاسخ:
    درسته : )
    همین چیزای کوچیکِ امیدوارکننده..
    سلام خواهر خوبین عصر بخیر خواهر امیدوارم سلامت باشید خواهر..حانیه عزیزم امیدوارم در این گرمای داغ  دلت هم گرم باشد خواهرم فدای مهربونی هایتان..ان شاء الله سلامت باشی عزیزم ‌..🌷💜❤
    پاسخ:
    سلام یلدای عزیزم :*
    منم دلم میخواد تو همیشه شاد و سلامت باشی خواهرم : ) قلب مهربونت رو می بوسم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی